STREFA KLIENTA
AKCEPTOWANE FORMATY PLIKÓW
1. Wektorowe: .cdr, .ai, .eps, .ps, .pdf.
2. Bitmapy: .tiff (LZW), .psd.
WARUNKI PRZYGOTOWANIA PROJEKTU GRAFICZNEGO DO DRUKU
1. Wszystkie elementy pliku (grafika, bitmapy, teksty) powinny być w przestrzeni barw CMYK i nie powinny zawierać elementów RGB, PANTONE itp. Jeżeli mają występować kolory dodatkowe, PANTONE należy uzgodnić to ze Sprzedawcą.
2. Wszystkie teksty powinny być zamienione na krzywe lub należy dołączyć wszystkie zastosowane w projekcie czcionki.
3. Wszystkie bitmapy powinny być zapisywane w rozdzielczości 300 dpi, a w przypadku druków wielkoformatowych 72-150 dpi. Grafika kreską i tekst jako bitmapa powinny być w rozdzielczości min. 900 dpi.
4. Wszystkie efekty powinny być spłaszczone do bitmapy.
5. Projekty należy przygotowywać w skali 1:1.
6. Plik powinien mieć wewnętrznie zdefiniowany poprawny rozmiar strony netto (po obcięciu).
7. Maska lakieru punktowego powinna być przesłana jako osobna strona w kolorze czarnym.
8. Grafikę i elementy na spad należy wypuścić poza docelowy format dokumentu (min. 2 mm z każdej strony).
9. Istotne elementy publikacji (loga, teksty, adresy, numery) nie powinny znajdować się bliżej niż 4 mm od docelowego brzegu publikacji. Przy publikacji wielostronicowej klejonej lub szytej elementy te nie powinny być bliżej niż 8 mm.
10. Miejsca bigów, nacięć i perforacji powinny być przesłane w osobnym pliku.
11. Prosimy o nadawanie czytelnych nazw plików.
12. W przypadku dużych plików (powyżej 50 MB) prosimy o spakowanie ich programem pakującym (ZIP, RAR).
13. Na życzenie Klienta wykonujemy wydruki próbne.
SPOSOBY DOSTARCZANIA MATERIAŁÓW CYFROWYCH
1. Poprzez przesłanie na serwer FTP i potwierdzenie faktu dostarczenia mailem
(adres, login i hasło zostaną podane po wcześniejszym kontakcie z biurem).
2. Mailem na adres biuro@expectgroup.pl (po wcześniejszym uzgodnieniu).
3. Na nośniku pamięci CD-ROM, DVD-ROM lub USB.
UWAGA!!! Materiały dostarczone po godzinie 14.00 są sprawdzane i przyjmowane do produkcji w kolejnym dniu roboczym.
UWAGI DOTYCZĄCE TECHNOLOGII DRUKU
1. Podczas druku może wystąpić miejscowe delikatne paskowanie, zależne od wielu czynników.
2. Na monitorze występuje optyczne mieszanie trzech barw: czerwonej, zielonej i niebieskiej, które po zsumowaniu dają kolor biały. W druku występuje fizyczne nakładanie na siebie czterech barw: Cyan, Magenta, Yellow i Black, które w efekcie dają kolor czarny. W związku różnicą technologiczną uzyskiwania barw na monitorze i w druku, kolory wydrukowanych materiałów mogą wizualnie różnic się od kolorów widocznych na monitorze.
3. Zastosowanie modelu kolorów CMYK lub GRAYSCALE zapewnia wierność kolorów podczas drukowania offsetowego.
4. Kolory PANTONE są trudne do zasymulowania w druku cyfrowym i mogą odbiegać od próbnika kolorów.
PLIKI DO POBRANIA
EXPECT_GROUP_OWS
EXPECT_GROUP_OWT